Програма
ціннісного
ставлення особистості
до суспільства і держави
«Велична і свята, моя ти Україно»
для учнів 5-11
класів
Автор програми:
Славінська Тетяна Леонідівна
Пояснювальна записка
Плекання національної свідомості й самосвідомості,
прищеплення моральних ідеалів та
ціннісних орієнтирів починається з дитинства, з шкільного порогу. Одним із
найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм.
Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її
багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності - віддати життя за її свободу і незалежність,
людина не може бути громадянином. Патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве
ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і
духовних надбань суспільства.
В
сучасному етапі розвитку України робота вчителя спрямована на виховання
майбутнього свідомого громадянина своєї держави. І саме від організації роботи
педагога залежить кого отримаємо ми після закінчення школи – особистість, яка
буде перейматися проблемами своєї Батьківщини, чи пасивного спостерігача, вся діяльність якого
буде спрямована на особисте збагачення та престижність. Тому виховний процес вчителя спрямований на виховання
свідомого громадянина, справжнього
патріота своєї держави, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну,
демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати
і цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов'язки,
сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, бути конкурентоспроможним,
успішно самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал, носій
української національної культури.
Запропонована Програма ціннісного ставлення
особистості до суспільства і держави «Велична і свята, моя ти Україно» покликана формувати в учнів систему життєвих
цінностей особистості в процесі виховної
діяльності класного колективу.
Основною метою Програми є формування у молодого покоління
високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо власного народу, готовності
до виконання громадського й конституційного обов’язку.
Зміст виховної діяльності, що
закладений в Програмі, передбачає прищеплення в учнів поваги до історії та
культури України, традицій і звичаїв свого народу.
Програма «Велична і свята, моя ти
Україно» створена у відповідності з Конституцією України, Законами України «Про
освіту», «Про загальну середню освіту», «Про сприяння національному становленню
розвитку молоді», Конвенцією ООН про права дитини, Концепцією
національно-патріотичного виховання, Національною доктриною розвитку освіти у
ХХІ столітті.
Програма почала діяти у Журавлиській
ЗОШ І-ІІІ ступенів з першого вересня 2013 року та призначена для учнів 5-11
класів.
Автор
– класний керівник 7 класу Славінська Тетяна Леонідівна.
І. Концептуальні
основи Програми
Загальні
положення
На
сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації,
утрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави,
виникає необхідність переосмислення здійсненого і здійснення системних заходів,
спрямованих на формування нового українця,
який діє на основі національних та європейських цінностей:
-
повага до національних
символів (Герба, Прапора, Гімну України);
-
участь у
громадсько-політичному житті країни;
-
повага до прав людини;
-
верховенство закону і
права;
-
толерантне ставлення до
цінностей і переконань інших культур;
-
рівність всіх перед законом;
-
готовність захищати
суверенітет і територіальну цілісність України.
В
основу системи національного виховання покладено національну ідею як
консолідуючий чинник розвитку суспільства в цілому.
Переважаючою
рисою національного виховання повинне бути формування політичної культури,
компетентності і толерантності, виховання відданості цінностям демократії,
свободи у виборі власних світоглядних позицій, прагненнч активно включитись в
державотворчі процеси, громадське життя громад, у яких проживає дитина.
Ефективність
та результативність патріотичного виховання значною мірою залежить від
спрямованості виховного процесу, форм та активних методів його організації, що
ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії, спрямованої на самостійний пошук
істини, і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. Нові
виховні підходи здатні розвивати почуття громадянського обов’язку, любові до
Батьківщини, поваги до історичного минулого. Правильне визначення мети і
завдань національно-патріотичної роботи допомагає вибрати оптимальні методи й
форми організації виховних заходів.
Сучасний
учень має знати звичаї, традиції, обряди рідного краю, фольклор, життя і діяльність видатних діячів України,
вчинки та переконання яких гідні для
наслідування. Не варто відокремлювати і прилучення учнів до відродження народних ремесел та промислів, якими багата
наша держава.
Сказане
вище орієнтує роботу класного керівника на виховання свідомого громадянина –
патріота України.
Головна мета –
утверджувати в свідомості і почуттях учнів патріотичні цінності,
переконання і повагу до культурного та історичного минулого України;
культивувати кращі риси української ментальності – працелюбність, свободу,
справедливість, доброту, чесність, бережне ставлення до природи; виховувати
громадянина, здатного усвідомлювати себе часткою держави, здатного
розбудовувати суверенну державу.
Основні
завдання:
ü
забезпечення сприятливих умов для самореалізації
особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей;
ü
виховання правової культури, поваги до Конституції
України, Законів України, державної символіки — Герба, Прапора, Гімну України
та історичних святинь;
ü
сприяння набуттю молоддю соціального досвіду,
успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
ü
формування мовної культури, оволодіння та вживання
української мови як духовного коду нації;
ü
формування духовних цінностей українського патріота:
почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу,
його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і
сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків
культурної спадщини;
ü
відновлення і вшанування національної пам'яті;
ü
утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі
українського війська в українській історій;
ü
формування психологічної та фізичної готовності, молоді,
до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання
національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток
мотивації молоді до державної та військової служби;
ü
забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги
до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими
потребами;
ü
підтримання кращих рис української нації – працелюбності,
прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та
родини;
ü
виховання здатності протидіяти проявам аморальності,
правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності;
ü
реалізація індивідуального підходу до особистості та
виховання.
Принципи виховання:
Ø
принцип національної спрямованості, що передбачає
формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, свого
народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантність до культури
усіх народів, які населяють Україну; здатності зберігати свою національну
ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у
розбудові та захисті своєї держави;
Ø
принцип само активності та саморегуляції забезпечує
розвиток у вихованця суб’єктивних характеристик; формує здатність до критичності
й самокритичності, до прийняття самостійних рішень, почуття
відповідальності за свої дії й вчинки;
Ø
принцип полікультурності передбачає
інтегрованість української культури в європейський та світовий простір;
Ø
принцип історичної і соціальної пам’яті спрямований на
збереження духовно-моральної й
культурно-історичної спадщини українців;
Ø
принцип між поколінної наступності зберігає
для нащадків зразки української
культури, етнокультури народів, що живуть в Україні.
Очікувані результати
В
результаті реалізації Програми можна отримати такі результати:
v
сформованість в учнів почуття патріотизму;
v
збереження і продовження українських культурно-історичних традицій,
шанобливого ставлення до національних святинь, історії та культури;
v
виховання громадянина демократичного світогляду;
v
залучення учнівської молоді до національної культури і духовності.
За результатами реалізації Програми учні мають:
v
відчувати любов до Батьківщини, народу;
v
прагнути зберігати і примножувати
матеріальні та духовні багатства нашого народу;
v
поважати державні та родинні звичаї, традиції, закони;
v
займати активну життєву та громадську позицію;
v
шанобливо ставитися до державних та народних символів України;
v
поважати представників інших національностей, їхні права та культуру.
Форми реалізації Програми:
-
бесіди,
-
лекції,
-
ігри,
-
конкурси,
-
вікторини,
-
екскурсії,
-
зустрічі,
-
проектна діяльність,
-
тренінгові заняття,
-
перегляд відеофільмів, мультимедійних презентацій.
Програма
ціннісного
ставлення особистості до суспільства і держави
«Велична і свята, моя ти Україно»
для учнів 5-11
класів
Той, хто забув колиску, з якої піднявся, щоб піти по землі, хто байдужий до
матері, що вигодувала та
виховала його, не здатен переживати високі патріотичні почуття»
|
В.О.Сухомлинський
|
Розділ 1. «Моя сім’я, моя родина, в житті і долі України»
З маленького краю – далека дорога
До звершень далеких потрібно іти
В.Вишнякова
Мета: навчати учнів
цінувати свою сім’ю, допомогти учням усвідомити себе частиною своєї родини,
роду; формувати духовну єдність
поколінь; розвивати здатність вірно оцінювати внесок кожного у розвиток нашої
країни.
Ключові поняття: рід, родина, родовід, родовідне дерево, сім’я, сімейні традиції, звичаї,
реліквії.
Очікувані результати: учні усвідомлять себе частинкою
родини, роду; зрозуміють, що родина є найвищою цінністю в житті людини,
продовжуватимуть сімейні традиції, з любов’ю та повагою ставитимуться до своєї
родини.
Види діяльності:
5 клас
1.
Бесіда з учнями «Шануй отця свого і матір свою».
2.
Виставка малюнків «Мій тато найкращий».
3.
Свято «Мій татусь найкращий в світі».
4.
Свято «До мами ніжно пригорнусь».
5.
Година спілкування «Моя сім’я – моя фортеця».
6 клас
1.
Фотоколаж «Мій тато».
2.
Конкурс на кращий твір «А мій тато
може…».
3.
Виховна година «Про що розповів сімейний альбом»
4.
Година спілкування «Моя матуся – мій
найліпший друг».
5.
Свято «Всі найкращі квіти я несу матусі».
7 клас
1.
Бесіда з учнями «Як я допомагаю своїм батькам».
2.
Написання відкритих листів батькам.
3.
Година спілкування «Мій дім – моя фортеця»
4.
Конкурс вітальних листівок «8 Березня – мамин день».
5.
Музична вітальня «Моя бабуся – друга
мама».
8
клас
1.
Родинне свято «Найкраща в світі – рідна хата, під ясеновими крильми».
2.
Опитування учнів «Які риси я хочу успадкувати від тата».
3.
Конкурс на краще читання віршів про родину.
4.
Година спілкування «Хата моя біла хата».
5.
Лекція «Бережи здоров’я своїх батьків».
9 клас
1.
Година спілкування «Нічого кращого немає як тая мати…».
2.
Засідання круглого столу «Мої обов’язки в родині».
3.
Конкурс плакатів «Я і мої батьки».
4.
Свято «Спасибі, мамо, що ви є».
5.
Бесіда «Ми майбутні батьки».
10 клас
1.
Година спілкування «Стоїть тополя, наче доля, яка зросла у родовід».
2.
Літературно - музична композиція «Мамина хустка».
3.
Школа материнства «Чужих дітей не буває».
4.
Зустріч – вітальня «Скарби наших пращурів».
5.
Лекція «Не та мати, що народила, а та що виховала».
11 клас
1.
Школа материнства «Сину, ангел мій».
2.
Година спілкування «Найкраще багатство – здорова родина».
3.
«Ми дорослі діти своїх батьків» - урок – презентація.
4.
Лекція «Не забувайте діти батька й неньку».
5.
Написання відкритих листів батькам.
Розділ 2. «Батьківське слово і врода калини – моя Україна»
Як побачиш над ставом вербу,
а у лузі
червону калину,
поклонися святій цій землі,
бо земля та – моя Україна
В.Вишнякова
Мета: виховувати в
учнів бережливе ставлення до державних та народних символів України; традицій і
звичаїв нашого народу, формувати національну свідомість,
.
Ключові поняття: державні символи України: Герб, Прапор, Гімн; народні символи: рушник,
верба, калина, барвінок; традиція, звичай, обряд.
Очікувані результати: учні знатимуть державні та народні
символи України, бережливо до них ставитимуться, шануватимуть традиції і звичаї
свого народу.
Види діяльності:
5
клас
1.
Бесіда з учнями «Красно дякуємо за хліб».
2.
Літературна читальня «Легенди та перекази про Святого Миколая».
3.
Вікторина «Народні символи України».
4.
Конкурс малюнків «Без верби й калини нема України».
5.
Написання листів Святому Миколаю.
6
клас
1.
Родинне свято «Земля на зерняткові стоїть» .
2.
Шануємо Святого Миколая віршами та піснями.
3.
Усний журнал «Державні та народні символи України»
4.
Виховна година – діалог «Образу хліба вклонімося»
5.
Конкурс малюнків «Квіти – обереги».
7
клас
1.
Конкурс «Співаночки – колисаночки»
2.
Година спілкування «Віночок в обрядах українців».
3.
Лекція «Квіти нашої землі».
4.
Конкурс малюнків «Це моя земля».
5.
Інтелектуальний турнір «Тварини на
території України».
8
клас
1.
Година спілкування «Найзаповітніша дума у світі – дума про хліб».
2.
Конкурс малюнків «Хліб в усьому голова».
3.
Бесіда «Хвала рукам, що пахнуть хлібом».
4.
Зустріч з людьми, які вирощують
хліб.
5.
«В гостях у бабусі» - трудовий
десант на місцеве господарство.
9
клас
1.
Свято хліба.
2.
Година спілкування «Як я пишаюся, що
тато комбайнер».
3.
Бесіда «Чому прапор блакитно-жовтий».
4.
Дослідження «Обряд весілля в нашому селі».
5.
Конкурс презентацій «Традиційні захоплення наших односельців»
10 клас
1.
Дослідження «Хліб на столі, хліб в обрядах та звичаях».
2.
Театралізоване дійство «Весілля в Україні».
3.
Проектна діяльність «Історія державних символів України».
4.
Театралізоване дійство «Весну красну зустрічайте».
5.
Музична вітальня «Ой, у лузі червона
калина похилилася».
11 клас
1.
Проектна діяльність «Віночок у
календарних обрядах українців».
2.
Година спілкування «Шануй і
примножай традиції свого краю.
3.
Конкурс плакатів «Ми щаслива родини».
Розділ 3. «Рідна мово моя, пелюсткова і ніжна, як спів солов’я»
Мова – духовне багатство народу.
В.Сухомлинський
Мета: виховувати в
учнів почуття любові до рідної мови, до духовних надбань нашого народу,
збагатити знання учнів про українську пісню, , показати їх красу та багатство,
розвивати бажання берегти свою національну культуру.
Ключові поняття: державна мова України, українська народна пісня, фольклор, національна
культура, духовність, духовні скарби.
Очікувані результати: учні поглиблять знання про рідну
мову, зрозуміють її необхідність у житті людини, глибше познайомляться з
українською піснею, бережливо ставитимуться до національної культури
Види діяльності:
5
клас
1.
Вікторина знавців української мови.
2.
Година спілкування «Мова рідна, мова калинова».
3.
Конкурс малюнків «Мова калинова»
4.
Інтелектуальний турнір «Словник Даля».
5.
Бібліотечний урок «Як правильно працювати з словниками».
6
клас
1.
Година спілкування «Пісні рідного краю»
2.
Бесіда «Мово, ти краса мого народу»
3.
Літературно – музична композиція «Мово моя калинова».
4.
Конкурс віршів «Солов’їна мова, рідна калинова».
5.
Свято «Пісня - душа народу».
7
клас
1.
Година спілкування «Українська мова – наш скарб».
2.
Музична виховна година «Головні пісні моєї держави».
3.
Дослідження «Життя і творчість авторів Гімну України».
4.
Година спілкування «День рідної мови – привід задуматися».
5.
Конкурс коломийок.
8 клас
1.
Година спілкування «Засвіт встали козаченьки».
2.
Диспут «Тарас Шевченко – поет чи пісняр?».
3.
Бесіда з учнями «Чи потрібно знати мови інших країн».
4.
Конкурс презентацій «Народні пісні та їх майбутнє».
5.
Година спілкування «Народ скаже, як зав’яже».
9.
клас
1.
Свято пісні
2.
Свято «Допоки є Шевченка мова, то доти Україна є».
3.
Дослідження «Скільки пісень в Кобзарі».
4.
Лекція «Слово – гостріше ножа».
5.
Година спілкування «Слово, як горобець – вилетить не спіймаєш».
10. клас
1.
Година спілкування «Це слово співуче – криниця, дзвінкої води холодок».
2.
Проектна діяльність «Мово рідна, ти душа мого народу».
3.
Конкурс плакатів «Прихований зміст
прислів’я».
4.
Година спілкування «Пісні української діаспори».
5.
Усний журнал «Канада – друга Вкраїна».
11 клас
1.
Лекція «Без рідної мови ти не
людина».
2.
Засідання круглого столу «Українська
пісня – стогін Дніпра».
3.
Дослідження «Пісні козацтва».
4.
Диспут «Сучасна музика та її вплив
на відродження української пісні».
5.
КВК «Без мови, без пісні загубиться
слава УВкраїни».
Розділ 4. «У вишиванці доля
Батьківщини, дзеркало народної душі »
Мені сорочку мати вишивала
Неначе долю хрестиком плела
Н.Май
Мета: ознайомити
учнів з традиціями рідного краю, розширити
уявлення про вишиванку, як вид мистецтва, про її значення у житті
українців;виховувати любов до національних традицій, до краси і гармонії навколишнього
світу; повагу до старшого покоління, шанобливе ставлення до людей праці;
почуття національної гордості.
Ключові поняття: вишиванка, рушник, техніки вишивок.
Очікувані результати: учні глибше познайомляться з
вишиванкою – як одним із видів народного ремесла, дізнаються про традиції
народу пов’язані з використанням вишиванок, будуть бережливо ставиться до праці народних
майстринь.
Види діяльності:
5
клас
1.
Виховна година «Який козак без вишиванки».
2.
Зустріч з народними майстринями – вишивальницями.
3.
Година спілкування «Народні ремесла на території України».
6
клас
1.
Історична подорож у часі «Вишиванка: шлях від пращурів до сьогодення».
2.
Година спілкування «Чарівна вишиванка».
3.
Конкурс пісень «З вечора тривожного аж до ранку, вишивала дівчина
вишиванку».
7
клас
1.
Виховна година вітальня «Скарби бабусиної скрині».
2.
«Рушники в обрядах українців».
3.
Родинне свято «А над світом
українська вишивка цвіте».
8 клас
1.
Година спілкування «Доля на рушникові».
2.
Гончарство на Україні – порівняльний
портрет.
3.
Бесіда «Чи варто відроджувати народні промисли».
9.
клас
1.
Година спілкування «Сорочинський ярмарок: вчора, сьогодні, завтра».
2.
КВК «Народні промисли».
3.
Усний журнал «Чи можна уявити українок без вишитих сорочок».
10 клас
1.
Тематичні вечорниці «Сорочку мати вишила мені».
2.
Година спілкування «Що закодовано у вишиванці».
3.
Проектна діяльність «Вишиванки
регіонів України».
11 клас
1.
Літературний вечір «Два кольори».
2.
Засідання круглого столу «Які ремесла прославляють Україну на міжнародній
арені».
3. Конкурс на
кращий творчий проект «Україно, моя вишиванко,
Ти мій рай, моя радість і доля».
Ти мій рай, моя радість і доля».
Розділ 5. «Вставай, Україно, вставай»
Свою Україну любіть.
Любіть її… во врем’я люте,
В останню, тяжкую мінуту
За неї
Господа моліть
Т.Шевченко
Мета: формувати в
учнів особистісні якості патріотів
України, захисників Вітчизни, зберігати пам’ять про військову славу України, її героїв, сприяти
глибокому усвідомленню учнями цивільного обов’язку перед Батьківщиною,
формувати потребу в здоровому способі життя.
Ключові поняття: патріот, патріотизм, громадянин, цивільний обов’язок, цивільна оборона.
Очікувані результати: учні знатимуть військові традиції
України, виховуватимуть у собі риси
патріота своєї держави, вестимуть здоровий спосіб життя.
Види діяльності:
5 клас
1.
Урок мужності «Герої не вмирають».
2.
Година спілкування «Рік 33-ій – голод, голод…».
3.
Конкурс малюнків «Війна очима дітей».
4.
Урок – презентація «Дзвони
Чорнобиля».
5.
Урок мужності «Ніхто не забутий».
6
клас
1.
Година спілкування «Тільки пам’ять
не сивіє».
2.
Година реквієм «Пам’ять серця».
3.
Година пам’яті «Їх долі обпалені війною».
4.
Урок – презентація «Табори смерті на Україні».
5.
Урок мужності «Пам’ятаємо врятований
світ»
7
клас
1.
Година пам’яті «Пекло на землі»
2.
Година спілкування «Це потрібно не мертвим,
це потрібно живим».
3.
Година спілкування «Чорна сповідь моєї Вітчизни»
4.
Година спілкування «СНІД – невидиме зло»
5.
Заняття з елементами тренінгу «Що я маю
знати, щоб розбудувати свою державу».
8
клас
1.
Конкурс плакатів «Україна у війні 1941-1945р.р.».
2.
Година спілкування «Концтабори на Україні».
3.
Дослідження «Моє село у роки війни з німецькими окупантами».
4.
Конкурс малюнків «Афганістан очима дітей».
5.
Зустріч з воїнами – афганцями.
9
клас
1.
Бесіда «Козаку найперше воля, козаку найперше честь» .
2.
Тренінгове заняття «Який я нащадок славного козацтва».
3.
Година спілкування «Герої небесної сотні».
4.
Проектна діяльність «Моє майбутнє в моїх руках».
5.
Вікторина «Чорні сторінки історії України».
10 клас
1.
Урок мужності «Табори смерті на
Україні».
2.
Лекція «Він були першими: життєвий шлях В.Кібенка».
3.
Бесіда «Революція гідності: за і проти».
4.
Зустріч з ветеранами «Дякуємо за врятований світ».
5.
Заняття з елементами тренінгу «Якщо завтра війна».
11 клас
1.
Лекція «Герої не вмирають».
2.
Усний журнал «Подорож героїчними
сторінками українського народу».
3.
Конкурс плакатів до річниці «революції гідності».
4.
Засідання круглого столу «Чи зможу я стати героєм Крут» .
5.
Урок – диспут «А завтра була війна».
Розділ 6. «Громадянин України – громадянин світу»
Єдиний титул у нашому демократичному суспільстві, що є
вищим за титул Президента – це титул громадянина
Л.Брауде
Мета: виховувати
учнів як громадян незалежної держави, здатних дотримуватися суспільно значимих
норм і правил поведінки, нормативних актів; формувати правову культуру
громадян.
Ключові поняття: право, обов’язок, Закон України,
Конституція, Конвенція ООН, демократія, незалежність, суверенітет, свобода.
Очікувані результати: учні знатимуть законодавчу базу
України, свої права та обов’язки, відчуватимуть відповідальність за свої
вчинки, розвиватимуть в собі риси громадянина демократичного суспільства.
Види діяльності:
5
клас
1.
Конкурс малюнків «Моя Конвенція ООН очима дітей».
2.
Інтелектуальний турнір «Україна – демократична держава».
3.
Година спілкування «Закон для всіх один».
4.
Бесіда з учнями «Права людини, чи варто їх порушувати».
5.
Усний журнал «Подорож у країну Права».
6.
клас
1.
Година спілкування «Україна була, є, і буде».
2.
Тренінг «Вчимося жити в правовій державі».
3.
Інтелектуальна гра «Україна – це моя країна» .
4.
Конкурс малюнків «Права дітей».
5.
Тренінгове заняття «Я демократ».
7
клас
1.
Година спілкування «Чи варто порушувати Закони України».
2.
Інтелектуальна гра «Мої права чи обов’язки».
3.
Турнір «Майбутній юрист».
4.
Година спілкування «Як вистояти в жорстокому світі».
5.
Зустріч з працівниками МВС України.
8
клас
1.
Конкурс плакатів «Демократія очима підлітків».
2.
Година спілкування «Наша країна на карті Європи».
3.
Бесіда «Мої завдання перед Батьківщиною».
4.
Лекція «Нормативні акти нашої країни».
5.
Тренінгові заняття «Твоя правова культура».
9
клас
1.
Година духовного спілкування «Ти – людина у цьому світі».
2.
Творчий проект «Яким я бачу вихід України з кризового стану».
3.
КВК «Право на освіту та отримання професії».
4.
Диспут «Хто сказав, що ми гірші».
5.
Година спілкування «Бути людиною на Землі».
10 клас
1.
Година спілкування «Права, свободи і
обов’язки людини і громадянина».
2.
Урок духовності «На те ми й люди, щоб добро творити».
3.
Тренінгове заняття «З чого починається дружба і вміння дружити».
4.
Лекція «Відповідальність підлітків за свої вчинки».
5.
Засідання круглого столу «Політична криза в Україні: шляхи вирішення».
11 клас
1.
Заняття з елементами тренінгу «Що
означає бути людиною».
2.
Година спілкування «Я – громадянин демократичної держави».
3.
Дослідження «Розвиток правової культури на Україні».
4.
Проектна діяльність «Законодавча база України».
5.
Година спілкування «Не забувай, що ти людина».
Література:
1.
Звичаї українського весілля: З історії весілля на Україні. – Тернопіль:
Навчальна книга – Богдан, 2007. – 48с.;
2.
Класні години. 5-9 класи. – Х.: Вид.група «Основа», 2008. – 207 с.:іл..;
3.
Моральне та громадянське виховання. - Х.: Вид.група «Основа», 2008. – 256
с.
4.
«Свою Україну любіть…». – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. –
176с.;
5.
Свята мого дитинства/Упор. Клідл І.О. . – Тернопіль: Навчальна книга –
Богдан, 2006. – 120с.;
6.
Степові лицарі. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. – 88с.;
7.
Український віночок. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. – 64с.;
8.
Хлібові вклонімося. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 64с.;
Немає коментарів:
Дописати коментар